Project Maatschalkerweerdorgel M.O.O.

150 jaar

Maatschalkerweerdorgel

Utrecht 1872 - Oss 2022

Op het oxaal van de Maria On­be­vlekt Ont­van­gen­kerk is een prach­tig orgelmeubel te bewon­de­ren, maar het mechaniek is danig versleten. De H. Willibrodus­paro­chie is toevallig ook nog in het bezit van een monu­men­taal Maar­schal­ker­weerd­orgel dat al jarenlang in de opslag ligt te wachten op eer­her­stel. De Stich­ting Maar­schal­ker­weerd­orgel Oss heeft zich tot taak gesteld deze megaklus te rea­li­se­ren.

Uiter­aard begint dat met het vergaren van de beno­digde finan­ciën. Aangezien het om een stuk cultuur en be­lang­rijke historie gaat, die de directe belangen en de draag­kracht van de pa­ro­chie ver overstijgt moet daarvoor een beroep gedaan wor­den op subsidies van ge­meen­te en rijk, sponsoren, het be­drijfs­le­ven en privé-donaties.

Wilt u doneren, doe dat dan op:
bankreke­ning­num­mer: NL77 RABO 0151 9891 33
ten name van diaken: Pieter Raaijmakers Zeeland
onder vermel­ding van: Maatschalkerweerdorgel

Meer in­for­ma­tie

Wilt u meer weten over het project en de ge­schie­de­nis van het orgel in de kerk, klik dan hier voor de uit­ge­breide fol­der.