Meerdaagse bedevaart naar Beauraing, België

gepubliceerd: maandag, 11 december 2023

N.B.C. Pro Maria afdeling bisdom Den Bosch heeft een vier­daag­se bede­vaart met extra zorg naar het Belgische bede­vaart­plaatsje Beauraing met be­ge­lei­ding van een pries­ter. Er is goede medische be­ge­lei­ding aanwe­zig. Aan deze bede­vaart kunnen ouderen, zieken, ge­han­di­capten, en gezonde pelgrims deel­ne­men. De bede­vaart van 25 t/m 28 mei 2024 heeft de opstap­plaatsen Mill, Helmond (bij voldoende pelgrims) en Eersel.

Pro­gram­ma

Dage­lijks H. Mis, rozen­hoedje, DVD over Beauraing, lof en de per­soon­lijke zegen met het H. Sacra­ment, gezellige ontspan­nings­avon­den, vespers en Maria­wake met handopleg­ging. Ook kunt u op eigen gelegen­heid het hei­lig­dom verkennen, het Mariaal museum bezoeken en de graven van de zieners bezoeken. Stille aanbid­ding is dage­lijks moge­lijk vanaf 14.00 uur in de kapel. Het accueil waar we ver­blij­ven, naast de tuin der ver­schij­ningen, heeft kamers voor 1 of 2 personen.

In­schrij­ving tot deelname is moge­lijk tot zes weken voor de bede­vaart. Bij de reissom zijn inbegrepen de heen- en terugreis van de centrale opstap­plaats naar Beauraing, volle­dig pension, een onge­val­len/ziekte- en reis­ver­ze­ke­ring, bijdrage om verblijf en ver­voer voor vrij­wil­li­gers van het zorg­team te betalen. Reissom vanaf € 340,- p.p.

Beauraing

Beauraing is een bede­vaart­plaatsje aan de rand van de Belgische Ardennen. In een mei­doorn­struik verscheen Maria vanaf 29 no­vem­ber 1932, 33 maal aan vijf kin­de­ren. Maria, de moe­der met het Gouden Hart, vroeg om gebed en beloofde aan zieken en bedroef­den hulp en troost. Beauraing is rust, vrede en zorg voor elkaar. “Dat men hier op bede­vaart kome.” Het is een uit­druk­ke­lijke wens van de Heilige Maagd met het Gouden Hart.

• Meer inlich­tingen bij het pelgrims­secre­ta­riaat:
    dhr H. Kuijs
    Wester­veldlaan 6, 5345 EM Oss