Met de parochie naar Lourdes

Aanvullende informatie

gepubliceerd: woensdag, 7 februari 2024

Met de pa­ro­chie naar Lourdes! 27 april - 4 mei. Onder de vlag van het Huis voor de Pelgrim en in samen­wer­king met Theo van Osch pr., voor­heen pastoor in Uden, sinds enkele jaren kluize­naar in het Zuid Franse Montbrun des Corbrieres, gaan we als pa­ro­chie H. Wil­li­brordus naar Lourdes.

Waar een eer­dere poging strandde op het corona­vi­rus, gaat het deze keer toch echt door. De reis is van 27 april tot 4 mei en zal onder­no­men wor­den per TGV vanuit Tourcoing waar een bus ons, samen met andere Lourdes­gan­gers uit de regio, naartoe zal brengen.

Lourdes

Voor de meeste mensen is Lourdes een begrip; het is een bede­vaarts­plaats in Zuid Frank­rijk, een plek die garant staat voor vele gene­zingen en zo niet, dan meestal toch een flinke ‘boost’ aan nieuw ver­trouwen en levenselan. Het bede­vaartsoort is gesticht op de plek waar in 1858, het toen 14-jarige meisje Ber­na­dette Soubirous, een ver­schij­ning had van Maria. Voor meer in­for­ma­tie over Lourdes zelf kijk op www.vrien­den-van-lourdes.org

Een extra optie tij­dens deze Lourdes­reis is een dagexcursie naar het hei­lig­dom van Notre Dame de Colombier in Montbrun des Corbrieres. Daar heeft de be­ge­lei­dend pries­ter/kluize­naar Theo van Osch zijn thuis. Verder is het na­tuur­lijk van belang dat onze eigen pastoor ook mee zal gaan. Het belooft daarom een bij­zon­dere Lourdes­reis te wor­den.

Meer concrete in­for­ma­tie

• 8-daagse reis per TGV naar Lourdes (en Montbrun)
  • 27 april t/m 4 mei 2024

Je reist in de vroege ochtend met de bus vanaf een centrale opstap­plek in de buurt van je woon­plaats in Neder­land naar Tourcoing in Noord-Frank­rijk. Daar stap je in de trein, die je met hoge snel­heid naar Lourdes brengt, waar je die­zelfde avond aan­komt.

Prijs

• 8-daagse treinreis per TGV met verblijf in 4-sterrenho­tel ‘Roissy’ op basis van een twee­persoons­ka­mer € 1.200
  • toe­slag éénpersoons­ka­mer € 245

Deze reissom is inclusief

Hotel Roissy
4-Sterrenho­tel Roissy te Lourdes
  • Bus­reis Neder­land - Tourcoing v.v.
  • Treinreis Tourcoing - station Lourdes v.v.
  • Vervoer van station Lourdes - hotel v.v.
  • 7 over­nach­tingen in Hotel Roissy op basis van volpension
  • Lunchpakket in de TGV en diner bij aan­komst in Lourdes
  • Volle­dig ver­zorgd pro­gram­ma onder lei­ding van reis­lei­der Truus van der Loop en gees­te­lijk bege­lei­der Theo van Osch (sluit aan in Lourdes) en pastoor Kerssemakers
  • Toeristen­be­las­ting