H. Lambertuskerk aan eredienst onttrokken

Per 1 juli 2024

gepubliceerd: zondag, 10 maart 2024
Lambertuskerk Haren

Het bisdom heeft goed­keu­ring gegeven om de Heilige Lambertus kerk in Haren aan de god­de­lijke ere­dienst te ontrekken. De han­de­ling zal plaats­vin­den op 1 juli 2024.

Het aantal kerk­gan­gers in Haren liep al enige tijd sterk terug. Daar­naast wer­den er geen sacra­menten meer toege­diend en was er zel­den nog een uit­vaart. Vandaar dat het bestuur van de Heilige Wil­li­brordus Pa­ro­chie de onttrek­king aan de ere­dienst heeft aan­ge­vraagd bij de bis­schop. Deze heeft de aan­vraag op 28 februari goedge­keurd.

Pastoor Kerssemakers heeft op 23 de­cem­ber de laatste Heilige Mis gevierd in de pitoreske kerk in Haren. De opkomst was toen on­ver­wachts hoog. Veel Harense inwoners wil­den nog een laatste keer afscheid nemen van hun kerk.